Doorgaan naar hoofdcontent

Ranthambore, Udaipur en Jodhpur

Safari
De volgende stad was Ranthambore. De stad waar we heen gingen omdat we een safari hadden. Omdat we allemaal zo ziek waren, besloot de chauffeur te koken voor ons. Op die manier wilde hij laten zien dat hij het sneu vond voor ons en wilde hij ervoor zorgen dat we aan zouden sterken. Het eten was best wel pittig, maar het was heel lief dat hij dit voor ons deed. De safari was een mooie ervaring. Veel dieren gezien zoals tijgers, herten, vogels, zwijnen en pauwen. Vast nog meer maar dit is wat ik mij herinner. De tijger die ik gezien heb was wel ver weg, maar ik heb hem gezien en daar gaat het om. Wat er vooral rondliep waren apen. Op zich heb ik daar niet veel moeite mee, maar ze klommen op de auto’s en slingerde rond. En wij hadden een open auto, dus erg prettig vond ik het niet. Maar er is niets gebeurt hahaha.

Udaipur met gids
Verder was er niets te doen in Ranthambore en reden we naar het mooiste stadje van deze reis genaamd Udaipur. Hier hadden we een prachtig hotel aan het water waar we 2 nachten bleven slapen, heerlijk. Udaipur, ik zei het al, het mooiste stadje deze reis. Het wordt ook de romantische stad genoemd en daar kan ik mij iets bij voorstellen. Hele mooie gebouwen en leuke straatjes met kleine tempels. Ik had niet het idee dat ik in India was. Het voelde alsof ik in Spanje liep. Vanuit het reisbureau in Delhi was er een gids geregeld die ons de mooie plekken liet zien. We gingen als eerste naar het huis van de Prins en het aangrenzende museum. Prachtig gebouw en leuk om te horen wat er allemaal heeft afgespeeld. Verder heeft Udaipur een eiland waar veel bruiloften gegeven worden en een ander eiland waar de gasten dan slapen. Het uitzicht was super. Met een bootje gingen we naar het eiland. Heerlijk was dat. Zon, windje, mooi uitzicht, wat wil je nog meer? Ik vond persoonlijk het eiland een beetje tegenvallen. Maar dat kwam misschien omdat ze alles nog moesten opruimen. De werknemers waren alles aan het schoonmaken waardoor ik misschien niet een volledig beeld heb gekregen. Maar het was een leuk tochtje over de lake.


Na de lunch kwamen we terecht bij een klerenmaker die voor mij een mooie kurta heeft gemaakt. Een kurta is zo’n Indiase tuniek die de mensen veel dragen. Alle maten werden opgemeten en hij zou, wanneer het af was, de bestelling bij het hotel afleveren. Dat heeft hij netjes gedaan. Als laatste van deze dag nog een mooie tuin gezien en toen was de dag in Udaipur voorbij. 
  

Op alweer dag 8 van de reis vertrokken we naar Jodhpur. Eigenlijk hadden we nog een dag in Udaipur maar omdat we met de gids alles al hadden gezien, besloten we al eerder naar Jodhpur te vertrekken. Met de gezondheid van iedereen ging het nog steeds af en aan. Steeds was er 1 iemand niet fit waardoor het verstandig was om rustig aan te doen. Jodhpur is de blauwe stad van India. Daar was eigenlijk niets van te zien totdat we in het fort stonden. Vanaf daar had je uitzicht over de hele stad en toen zag ik dat er veel delen blauw waren. Het was een prachtig fort, alleen we bekeken hem op het heetste moment van de dag (49 graden). We waren allemaal erg moe en liepen snel door het fort heen. Vervolgens zagen we ook nog een museum en toen was de dag over.

Op de lake 
Na veel nadenken hebben we met z’n alle besloten om Jaiselmar over te slaan. Dit komt omdat iedereen aan het kwakkelen is en dat we helemaal niet het vakantie idee hebben gehad omdat we alleen maar moesten rennen en vliegen. Maar vooral omdat de diarree die we hadden nog niet gestopt is, wilden we het rustig aan doen. Na overleg met het reisbureau konden we nog 2 nachten in Delhi slapen. Daar konden we dan nog 1 dag wat bekijken en wat souvenirs kopen. We hebben hiervoor gekozen. Ook was het zo dat we naar Jaiselmar nog 6 uur moesten rijden en vanuit daar nog zeker 17 uur naar Delhi. Vanuit Jodhpur was het 12 uur rijden naar Delhi. We waren allemaal wel klaar met de auto en het zitten dus was het een goede keuze om naar Delhi terug te gaan.

Dag 9 van de reis was dus niet zo bijzonder. Een lange rit gemaakt van Jodhpur naar Delhi met een stop in Jaipur (de stad waar ik ziek was).

Eenmaal aangekomen in Delhi was het toch wel weer fijn. Hebben nog een kerk en een shopping mall (wat geen shopping mall was) gezien. Daarna de straatjes in geweest voor souvenirs. De chauffeur heeft ons nog naar een prachtige tempel gepracht. Het was de Akshardham temple. Dat was wel de mooiste tempel die ik gezien heb. Zo gedetailleerd en afgewerkt had ik een tempel nog niet gezien. Mijn ogen uit gekeken.

De laatste dag van de vakantie in noord India hadden we in een heel luxe hotel. En eindelijk een hotel met zwembad. Ik heb daar de hele dag aangelegen. Heeeeeeeeeeeeerlijk……


Nu weer terug in Chennai waar het erg heet is. Ik vind het hier heter dan in het noorden. Dat komt omdat het hier heel zweterig weer is en dat is heel vies. Ook moet ik weer wennen aan het eten. Eten weer met de kinderen mee, en dat betekent gewoon weer rijst met sambar (een sausje). Ben het Nederlandse eten zo gaan waarderen!

Stiekem wil ik wel terug naar huis, maar dat is al over 52 dagen zo, dus dat schiet op!

Reacties

Populaire posts van deze blog

De tweede week

Een week achter de rug met dubbele gevoelens. Maandags hadden we een lunch die erg pittig was. Mijn maag vond het net even te veel van het goede en ik ben de hele week ziek geweest. De eerste twee dagen op bed blijven liggen en daarna wel met de jongens activiteiten gedaan. Vanaf vrijdag ging het stukken beter. Omdat ik mij een beetje op de achtergrond hield, was ik veel aan het observeren. Er vielen een aantal dingen op; zoals hoe de kinderen en leiding drinken. Zij doen dat niet met de beter naar de mond toe, maar ze gieten het water (wat ze het meeste drinken) in hun mond. Verder zijn er nog meer dingen die mij verbazen. Indiase mensen zeggen geen ja, maar gaan met hun hoofd een aantal keer heen en weer. Nu ben ik erachter dat het ja betekent, maar in het begin dacht ik dat ze steeds nee bedoelde. Er verwarrend als je dat niet weet. Verder lopen er kippen, eenden, hanen, muizen en eekhoorns rond over het terrein waar de kinderen voetballen en spelen. De kippen zijn nuttig, omdat z

Het is bijna zo ver

Jaaaaa, over een paar dagen is het zo ver. Woensdag vlieg ik naar het verre Aziƫ om stage te gaan lopen in India. Super spannend allemaal. Via deze weg wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur en belevenissen. Tot over een paar dagen

Laatste loodjes

Het is vandaag 23 juni 2017. Over 2 weken zit ik in het vliegtuig naar huis. Dan zit mijn avontuur erop. Ik ben 5 maanden van huis weg geweest. Heb 5 maanden veel geleerd over mijzelf en over wie mijn vrienden zijn. Ik heb 5 maanden mogen genieten van India, de cultuur, de mensen, het eten en het weer. Het voelt al alsof ik aan het afronden ben hier, terwijl ik nog 13 dagen heb. Maar vandaag heb ik er al 134 dagen opzitten. Wat zijn dan die 13 dagen, helemaal niets. Ik ben ook aan het afronden omdat ik net mijn school heb afgerond. Mijn stage is behaald, jeeeeej. Dat is ook waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest. Ik ben hier zo veel te weten gekomen over mijzelf en de wereld. Ben ook wel nieuwsgierig geworden naar de wereld. Nu is het tijd om extra te gaan genieten. Geen verplichtingen meer, het harde werken is beloond. Ik kan nu de laatste 13 dagen gaan doorbrengen met mijn kleine aapjes die het super leuk vinden om allerlei activiteiten te doen. Die activiteiten ga ik